Alerta per l’acusat descens en competència matemàtica: com podem evitar la seva cronificació?

Els resultats de les proves de competències que el Departament d’Educació fa al final de l’etapa de primària del curs 21/22 van mostrar un acusat descens en matemàtiques. Son dades preocupants, sobretot considerant la importància que les matemàtiques tenen a la nostra vida. 

 

Edelmira Badillo i Berta Baquero identifiquen en aquest article diferents factors que contribueixen  a aquest descens, com ara els canvis de dinàmiques durant la pandèmia o treballar a l’aula un contingut matemàtic no alineat amb les proves. A més a més, proposen un seguit de mesures per evitar que això es cronifiqui:

  • Abordar l’educació bàsica de forma integrada.
  • Reforçar la formació dels docents en matemàtiques (inicial i contínua).
  • Proporcionar recursos i acompanyament als centres educatius.

Unes mesures, però, que requereixen un esforç conjunt de l’administració, els centres educatius i les famílies, és a dir de tots els agents implicats per garantir que les noves generacions assoleixin un nivell de competència matemàtica adequat per al seu desenvolupament. 

 

Podeu llegir l’article complet aquí.